Najczęściej zadawane pytania

CENY, OPŁATY

CENA ZA REZERWACJĘ – PRZEDPŁATA?

Opłata rezerwacyjna wynosi 25% ceny za cały pobyt. Informacje o wysokości opłaty rezerwacyjnej otrzymuje się drogą mailową po potwierdzeniu rezerwacji przez pracownika. Opłatę będzie można dokonać przelewem w PLN lub EUR, lub też kartą kredytową (opłata kartowa 2,3%) w PLN lub EUR.

Pozostała kwota płatna przy odbiorze kluczy na miejscu w Bułgarii w EUR. Możliwość dokonania opłaty rezerwacyjnej i/lub całkowitej płatność kartą z uwzględnieniem opłaty operatora.

CZY PODANA CENA NA STRONIE DOTYCZY JEDNEJ OSOBY?

Cena podawana na stronie to cena za cały apartament, za wszystkie przebywające tam osoby. Ilość osób, jaka może przebywać w apartamencie podawana jest w opisie apartamentu oraz w umowie rezerwacyjnej. Jeśli przyjeżdżacie Państwo z małym dzieckiem, które może spać z Państwem na jednym posłaniu wówczas (do roku) wówczas nie wlicza się do pobytu takiego małoletniego.

Cena podana na stronie za cały apartament dotyczy rezerwacji od 7 dni. W przypadku pobytu krótszych niż 7 dni cena kalkulowana jest indywidualnie. Do rozliczeń w PLN przyjmuje się kurs w sprzedaży EUR z dnia dokonywania rezerwacji.

CO JEST ZAWARTE W CENIE?

W cenie jest zawarte:

  • korzystanie z apartamentu,
  • przygotowanie apartamentu na przyjazd Gości wraz z bielizną pościelową i ręcznikami,
  • sprzątanie po wyjeździe i pranie bielizny pościelowej i ręczników.
CO NIE JEST ZAWARTE W CENIE?

W cenie nie jest zawarte:

  • dojazdu,
  • wyżywienia (Możliwość wykupienia posiłków w restauracji na terenie obiektu lub w okolicy),
  • dodatkowego sprzątania i wymiany bielizny pościelowej i ręczników w trakcie pobytu (możliwa do zamówienia usługa na miejscu w biurze),
  • opłaty klimatycznej.
CZY PŁACĘ COŚ JESZCZE NA MIEJSCU?

Nie. Na miejscu pozostawię się w biurze jedynie depozyt (kaucja) w wysokości 50 EUR, który zwracany jest Państwu w dniu wyjazdu przez naszego pracownika przy wykwaterowaniu.

REZERWACJA APARTAMENTU

JAK MOGĘ ZAREZERWOWAĆ APARTAMENT?

Wystarczy wyszukać apartament, który się Państwu podoba. Dodatkowym ułatwieniem dla Państwa jest możliwość zobaczenia kilku apartamentów w tym samym obiekcie, w przypadku, gdy jedziecie ze znajomymi, rodziną czy po prostu większą grupą. Po wybraniu mieszkania należy kliknąć REZERWUJ i Formularz zgłoszenia przyjdzie do naszej firmy. Po otrzymaniu wiadomości, pracownik sprawdzi rezerwację i zwróci się do Państwa indywidualnie.

CZY JEST JAKIEŚ POTWIERDZENIE REZERWACJI?

Tak. Przyjdzie do Państwa wiadomość email od pracownika w ciągu dnia. Czasami wiadomości mogą trafić do katalogu w poczcie o nazwie SPAM – proszę zobaczyć także tam, jeżeli zbyt długo wiadomość z naszej strony nie będzie nadchodzić. Jeśli nie masz nigdzie od nad wiadomości, zapraszamy do kontaktu telefonicznego oraz poprzez email.

Co ważne! Dopiero po potwierdzeniu rezerwacji, dokonujecie Państwo płatności za apartament. Po otrzymaniu i zaksięgowaniu wpłaty na naszych kontach otrzymujecie Państwo potwierdzenie. A jeszcze tuż przed przyjazdem pojawi się PRZYPOMINAJKA – którą lubią nasi Goście, bo to czas kiedy nadchodzi Państwa wypoczynek. A nic nie jest tak przyjemne jak nadchodzące wakacje!

CZY MUSZĘ DOKONAĆ REZERWACJI NA 7 DNI?

Nie. Nie ma u nas żadnych turnusów ani narzuconych dni przyjazdu i wyjazdu. Można wybrać sobie dowolną ilość dni iw dowolnym dniu w tygodniu przyjechać i wyjechać. Cena tylko jest kalkulowana na 7 dni i każdy kolejny dzień to powielenie tej ceny. Oczywiście można przyjechać na krócej niż 7 dni, wówczas cena jest kalkulowana indywidualnie.

ZMIANY W REZERWACJI

CZY MOGĘ ZMIENIĆ TERMIN POBYTU?

Jeśli ten sam apartament jest dostępny w innym terminie, postaramy się pomóc. Jedna zmian jest bezpłatna, kolejna podlega opłacie zgodnie z Regulaminem.

CZY MOGĘ ZMIENIĆ REZERWACJĘ NA KOGOŚ INNEGO, BO SAM NIE MOGĘ JECHAĆ?

Tak, poprosimy o dane do zmian. Zmienimy umowę. Prosimy o kontakt email.

CZY MOGĘ ANULOWAĆ REZERWACJĘ?

Tak. Prosimy sprawdzić warunki swojej rezerwacji, są w niej opisane warunki rezygnacji.

PRZYJAZD DO BUŁGARII

JAK MAM SIĘ ZAKWATEROWAĆ I GDZIE ODEBRAĆ KLUCZE?

Klucze (lub/i karty dostępu) do Apartamentu zostaną wydane Odwiedzającemu, Gościowi przez upoważnionego pracownika firmy Menada w Kompleksie PERSANI, 8240 Słoneczny Brzeg, przy głównej ulicy w Słonecznym Brzegu (dla obiektów z Słonecznego Brzegu, Świętego Włazu, Elenite, Aheloy, Ravdy) - dotarcie do naszego biura po odbiór kluczy jest bardzo proste. Wystarczy w telefonie otworzyć aplikację Google Maps i wyszukać nazwę Menada Apartments lub w wskazanych miejscach lub w samych kompleksach, w zależności od miejsca usytuowania Apartamentu. Dla Gości jadących do Sozopola do Horyzonta, Paradise Dune&Town House, South Pearl, Green Hils w Centrum Miasta Sozopol u pracownika; Regina Mare w Carewie na recepcji w hotelu Regina Mare, Primea/Rocamar na recepcji w obiekcie Regina Mare. Klucze do apartamentu można odebrać najwcześniej w dniu przyjazdu od godziny 15.00 (czasu bułgarskiego) do 22.00. W przypadku zmiany miejsca odbioru kluczy, Odwiedzający/Gość jest bezzwłocznie informowany drogą elektroniczną przed przyjazdem.

CZY MAM INFORMOWAĆ O SWOIM PRZYJEŹDZIE?

Będzie nam bardzo miło i będziemy zobowiązani. To bardzo cenne informacje dla nas. Najlepiej tak z dwie godziny przed przyjazdem, by przygotować dla Państwa dokumenty i klucze do mieszkania. Jeśli chcieliby Państwo odebrać klucze na miejscu w kompleksie, prosimy o taką informację. Będziemy prosić i dokonanie całkowitej opłaty przed przyjazdem. Będziemy również prosić o wypełnienie danych do rejestracji danych osobowych celem obowiązkowego zgłoszenia do Bułgarskiego Rejestru Turystycznego.

OD KTÓREJ MOGĘ SIĘ ZAMELDOWAĆ?

Klucze do apartamentu możemy wydać od godziny 15.00. Pobyt trwa do godziny maksymalnie 11.00 w dniu wyjazdu. Zatem godziny 15.00-11.00 to doba hotelowa.

CZY MOGĘ SIĘ ZAMELDOWAĆ WCZEŚNIEJ?

Istnieje taka możliwość, lecz muszą być spełnione dwie bardzo ważne sprawy. W mieszkaniu nie może już być gościa w tym dniu i mieszkanie musi być posprzątane. Jeśli taka sytuacja istnieje prosimy o kontakt, będziemy dla Państwa wcześniej w biurze i przygotujemy się do przywitania i meldunku.

DO KTÓREJ GODZINY MOGĘ PRZYJECHAĆ?

Do 24:00 czekamy na Ciebie nieodpłatnie. Przy zameldowaniu między 24:00 a 6:00 pobieramy dodatkową opłatę w wysokości 50 zł.

Prosimy pamiętać, iż jeśli przyjazd ma być w tak późnych godzinach to prosimy o wcześniejszą informację o tym.

WYJAZD Z BUŁGARII

JAK MAM ODDAĆ KLUCZE OD APARTAMENTU?

Zdanie kluczy i opuszczenie Apartamentu kluczy (lub/i karty dostępu) odbywa się od godziny 7.00 najpóźniej do godziny 11.00 (czasu bułgarskiego), w dniu wyjazdu: z Aheloy, z Słonecznego Brzegu, Świętego Włazu. Odwiedzający, Gość, Właściciel czeka w Apartamencie na współpracownika Menady, aby wspólnie zdać lokal i klucze. Godzina wykwaterowania ustalana jest z pracownikiem przy zakwaterowaniu.

W Regina Mare w Carewie zdanie kluczy ma miejsce w recepcji hotelu; w Primea/Rocamar na recepcji Regina Mare, w Sozopolu dla Horyzonta, Paradise Dune@Town House, South Pearl, Green Hills w apartamencie za uzgodnioną godziną przy zakwaterowaniu z lokalnym managerem. Wcześniejszy wyjazd niż godzina 7.00 podlega opłacie 50 zł.

CZY MOGĘ WYJECHAĆ Z APARTAMENTU BEZ WIZYTY PRACOWNIKA W APARTAMENCIE?

Ma to miejsce tylko w przypadku miejscowości Carewo. W pozostałych miejscowościach zawsze musi do apartamenty przyjść przedstawiciel firmy.

WYPOSAŻENIE APARTAMENTU

JAKIE WYPOSAŻENIE MA APARTAMENT?

Nasze wszystkie kwatery mają zbliżone do siebie standardy. Wszystkie są bardzo dobrze zlokalizowane i pięknie wyposażone. Mają baseny, miejsca do parkowania i automatyczną klimatyzację. Każda kwatera ma wyposażony aneks kuchenny oraz osobną łazienkę. Każdy Apartament jest wyposażony i umeblowany przez Właściciela w rzeczy poniżej wyspecyfikowane:

  • kuchenka (płyta grzewcza) - 1 sztuka
  • lodówka - 1 sztuka
  • czajnik - 1 sztuka
  • komplet szklanek - od 3 – do 6 sztuk
  • komplet kieliszków do wina - od 3 – do 6 sztuk
  • sztućce (noże, widelce, łyżki, łyżeczki) - komplet ( od 3 – do 6 sztuk)
  • komplet noży kuchennych - od 2 – 5 sztuk
  • garnki - do 3 sztuk
  • talerze - od 3 – do 6 sztuk
  • talerze do zupy - od 3 – do 6 sztuk
  • patelnia - 1 sztuka
  • kosz na śmieci - 1 sztuka
  • suszarka do naczyń - 1 sztuka
  • filiżanki do herbaty (lub kubki) - os 3 – do 6 sztuk
  • popielniczka (palenie tylko na balkonie lub tarasie) - 1 sztuka nie wymagana
  • suszarka do ubrań - 1 sztuka
  • telewizor - 1 sztuka
  • kołdry i poduszki - stosownie do ilości miejsc do spania w apartamentach
  • poszewki na kołdry i poduszki oraz prześcieradła - stosownie do ilości miejsc do spania
  • ręczniki - po 1 sztuce na każde miejsce do spania kolor biały
  • ręczniki kąpielowe - po 1 sztuce na każde miejsce do spania kolor biały
  • Szufelka i zmiotka - 1 sztuka dodatkowo
  • Wiadro z mopem - 1 sztuka dodatkowo

W niektórych apartamentach znajdziecie Państwo dodatkowo piekarnik, toster, kuchenka mikrofalowa, pralka. Są to jednakże elementy dodatkowe. Warto sprawdzić ogólnie umeblowanie i wygląd apartamentu na zdjęciach apartamentu, które prezentowane są na każdym apartamencie. Każdy apartament ma swoje, indywidualne zdjęcia prezentujące jego umeblowanie i widoczne wyposażenie.

CO TO ZNACZY STUDIO W OPISIE W APARTAMENCIE?

Wyraz studio, przyjęty jest w opisach apartamentów ze względu na funkcjonowanie takiego pojęcia w różnych krajach w tym i w Bułgarii.

STUDIO - może mieć przeznaczenie dla 2,3 lub 4 osób. Studio to lokal typu kawalerka czyli jedno duże pomieszczenie z aneksem kuchennym oraz osobna łazienka (z wanną lub prysznicem).

Inne rodzaje pokoi w naszej bazie noclegowej to:

2 POKOJE - mogą tu przebywać oczywiście 2,3,4,5 lub 6 osób. Apartament dwu pokojowy składa się z oddzielnej sypialni, w której najczęściej znajduje się duże łóżko małżeńskie i living room czyli salon z aneksem kuchennym.

3 POKOJE - dla 5,6 osób. Kwatery 3 pokojowe są bardzo rzadko spotykane - to dwie oddzielne sypialnie i living room z aneksem kuchennym.

VILLA - dla 5,6 osób. Ville, tak jak lokale 3 pokojowe mają dwie oddzielne sypialnie, living room z aneksem kuchennym oraz łazienkę.

CZY W APARTAMENCIE JEST POŚCIEL I RĘCZNIKI?

Oczywiście, zawsze na Państwa przyjazd przygotowany jest świeży komplet pościeli i ręczniki (jeden duży kąpielowy i jeden średni na jedną osobę w apartamencie).

CZY W APARTAMENCIE JEST PAPIER TOALETOWY I MYDEŁKO?

Tak. Przygotowujemy taki pakiecik na państwa przyjazd. Dodatkowo w kuchni zawsze staramy się by była gąbka i płyn do naczyń.

CZY KUCHNIA JEST WYPOSAŻONA?

Tak jak najbardziej. Podstawowe wyposażenie jest opisane w wyposażeniu. W każdej kuchni można przygotować posiłek czy też napić się kawy.

JAK MAM WYSZUKAĆ APARTAMENT DLA SIEBIE?

W tym celu mamy wyszukiwarkę. Działa ona intuicyjnie. Należy wypełniać po kolei każde pole i pojawi się konkretny wybór. Zawsze można wyboru dokonywać kolejny raz. Jeśli nie masz czasu na przeglądanie i szukasz czegoś konkretnego, napisz lub zadzwoń do nas. Dla nas stworzenie takiej propozycji to żaden kłopot.

INNE: PARKING, WYŻYWIENIE, PIENIĄDZE, PLAŻA, LEŻAKI, JĘZYK

CZY PRZY OBIEKCIE JEST PARKING?

W większości apartamentów istnieje możliwość zaparkowania w uliczkach dojazdowych koło obiektu. Niektóre obiekty mają także parkingi podziemne dodatkowo płatne. Szczegóły w tym zakresie zawsze są opisane w opisie kompleksu. W razie wątpliwości prosimy nas pytać.

GDZIE MOGĘ WYKUPIĆ WYŻYWIENIE?

Wiele obiektów posiada restauracje gdzie można wykupić śniadania, obiady i kolacje. Niektóre obiekty posiadają nawet możliwość wykupienia opcji All Inlcusive. Jednakże gorąco polecamy zwiedzanie okolicznych restauracji, gdyż różnorodność bułgarskiej kuchni jest ogromna i warta odkrycia. Restauracje są zlokalizowane w bardzo bliskich odległościach od obiektów i nie trzeba się trudzić by je odnaleźć.

CZY MOGĘ ZABRAĆ ZE SOBĄ ZWIERZĘ?

To zależy od obiektu. Prosimy sprawdzać w opisie obiektu lub zapraszamy do kontaktu. Często można przyjechać z małym zwierzakiem, który nie stwarza trudności. Warto także pamiętać, że zabierając naszych pupili musimy zadbać by nie spacerowały samotnie w kompleksie, a szczególnie w okolicy basenów.

JAKIE MAM ZABRAĆ PIENIĄDZE?

Najlepiej kupić po dobrym kursie w lokalnym kantorze, w swojej miejscowości EUR. EUR wymienia się w Bułgarii najlepiej w kantorze o nazwie CROWN. Kurs przyjazny to 1,91 (najlepszy to 1.95).

CZY PLAŻE SĄ PŁATNE?

Nie plaże są publiczne i bezpłatne. Często są podzielone na strefy z szezlongami, gdzie dzierżawiący wymagają opłat za leżaki i strefy wolne od leżaków, gdzie możemy rozłożyć się gdzie chcemy i z czym chcemy.

CZY LEŻAKI NA BASENIE SĄ PŁATNE?

Nie. Jest to uwzględnione w cenie. Ilość na terenie basenu jest oczywiście dostosowana do możliwości kompleksu.

PO JAKIEMU TAM SIĘ MÓWI?

Język obowiązujący w Bułgarii to język Bułgarski. Często lokalna społeczność świetnie sobie radzi i po polsku i po rosyjsku czy angielsku. Nasi pracownicy w Biurze także mówią po polsku, angielsku, rosyjsku i bułgarsku. Jesteśmy dla Państwa.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Jeśli nie wyrażasz zgody na przechowywanie ciasteczek w Twoim urządzeniu dostosuj ustawienia przeglądarki.
OK